Khamis, 10 Oktober 2013

My Experience at Hostel

Hahaaiii !!
Today I don't feel like doing anything
I just wanna lay in my bed
Don't feel like picking up my phone, so leave a message at the tone
'Cause today I swear I'm not doing anything.
Just turn the tv, sebab harini astro bagi free semua channel :)
*Dipetik dari lagu Lazy Song by Bruno Mars*  Muahaha xD

Okay, sedang aku sibuk melayari internet berkaitan kisah seram di UiTM Lendu., tiba2 terdetik pasal pengalaman aku di asrama. Nak duk asrama ni teringin memang ya, takut pun ya jugak. Maklumlah, ehhhemmm...Aku pernah dua malam tidur kat asrama. Tapi takde laa apa2 yg berlaku. Tak silap aku dekat Asrama SMK Taman Tasik Taiping. Pergi sana sebab ada Chess Tournament peringkat negeri.

Asrama dia memang sunyi, biasalah dekat kawasan hutan. And kalau pegi memang payah nak cari sebab apa tau dak? sebab jalan nak pegi asrama tu kena masuk ikut laluan perumahan dekat bukit. Memang masa nak masuk ikut laluan taman tu rasa mcm pelik and tak logik sebab situ kawasan perumahan. Cikgu mana entah yang bawak kami. Bila dah ikut signboard pon boleh tersesat tak jumpak jalan nak pegi asrama. Berliku-liku ! Dah jumpak asrama tu pulok, kena turun mcm kat bukit sambil belok. Telan air liur kejap lerr..


Ni haa asrama dia, kawasan bukit

Satu hal sebab aku suka asrama dia satu bilik hanya ada lebih kurang 12 katil (nyanyuk), tapi bilik kami ada 10 katil jek , ada la kebebasan sikit dan tak bingit, dah tu dalam bilik siap ada bilik air yang besar dan luas (ini yang aku paling suka, aku tak suka asrama yang bilik air nya kena turun bawah or keluar bilik)  Bilik air pon bersih. Yang aku tak sukanya, bila tengok kat luar tingkap bilik kami, hutan......... .>.< !! Masa nak pilih bilik, geng kami boleh pilih bilik yang kami suka sebab kami sampai awal xD  . Agak jakun  laa masa tu sebab, yola baru first time kan tido kat asrama .. krikk3

Sepanjang berada kat sana, tadak lah apa2 yang berlaku. Mata aku ni pun nasib baik lah boleh tidur kat sana. Selalunya kan kalau first day nak tidur kat tempat yang belum pernah pegi, memang susah ! Memang dalam fikiran aku bercampur2 masa nak tidur, sebab dalam bilik kami ada 10 katil jek tapi yang duk dalam tu cuma 4 orang jek ! akak2 senior semua tido kat bilik lain :( . Kau tahu apa yang aku fikirkan? `siapalah yang tido kat katil kosong tu ekk ` sambil mata aku melilau-lilau tengok kat persekitaran bilik. Hati ini memang sungguh jahat fikir benda2 macam tu !

Tapi ada satu perkara yang.......... jeng3... Ada salah satu bilik shower kot pintunya ditutup dan digam dengan gam lahh.. xD Hatiku mula meronta ronta nak bukakk! nak tengok apa ada kat dalam tu sampai tutup pakai gam segala bagai. Sedang aku menghampiri bilik itu, . . . . . . . . . . . aku dah siap angkat tangan,,,, . . . . . . . . . . nak lap peluhh.. jeng3 ! Muahaha.. :D

And ada satu hal lagii memang serius gilaa weh, Hari kedua tu aku tido lambat, so memang tinggal aku sorang jea sebab mata ni dah tak mengantuk. Dalam keadaan hening malam ditemani dengan bunyi cengkerik , aku pun terlelap.. sedang aku lena diulit mimpi, tiba2 aku terdengar suatu bunyi yang. . . . . Errr, takut aku nak tulis beb ! Dia boleh pulak pegi gerak aku beb ! Sampai terjaga aku dibuatnya.. Si minah yang berbau busuk dah gerak aku la wei, pukul 5 lebih.. Muahaha.. Takut takk????

Ok byee, sebenarnya aku dah tulis lama dah, sebelum PMR tapi tak sempat nak publish. So hampa jangan la pegi check astro hampa pulok. Ngehh3




Tiada ulasan:

Catat Ulasan